آموزش آنلاین کنکور

بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1402

بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1402

یکی از مواردی که برای مطالعه و سپس شرکت در آزمون کنکور بسیار مهم و حیاتی می باشد، بودجه بندی دروس است. به همین دلیل است که میخواهیم در این مطلب به بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1402 بپردازیم.

تماس با موسسه خواجه نصیر

به طور کلی بودجه بندی نشان دهنده میزان و تعداد سوال هایی است که از هر فصل هر درس می آید. هر ساله تعداد دانش آموزان زیادی برای کسب رتبه و ورود به حوزه های پزشکی، کنکور تجربی می دهند. به همین دلیل این رشته یکی از پرطرفدار ترین و مهم ترین رشته های درسی محسوب می شود.

رشته تجربی دارای دروس بسیار مهمی است که هر کدام از بودجه بندی متفاوتی برخوردار هستند. یکی از دروسی که عضو دروس تخصصی محسوب می شود و در کنکور تجربی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، زمین شناسی است. در ادامه به اهمیت این درس و بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1402 می پردازیم.

برای شرکت در یک کلاس با کیفیت در یک موسسه با کیفیت توصیه میشود وارد صفحه ی کلاس کنکور شوید.

اهمیت درس زمین شناسی

به طور کلی از امسال برای اولین بار، امتحانات نهایی دارای ضریب در رتبه کنکور هستند. به طوری که 40 درصد رتبه شما را معدل نهایی و نمرات کسب کرده تعیین می کنند. لذا در امتحان نهایی درس زمین شناسی باید تمام تلاش خود را برای کسب نمره ای عالی انجام دهد.

اما موضوع اصلی که باید به آن دقت داشت، حذف دروس عمومی است. بهتر است بدانید که در کنکور پیش رو تنها دروس تخصصی شامل سوالات می شوند.

از طرفی درس زمین شناسی جزو دروس تخصصی رشته تجربی است. همین موضوع باعث شدهتا اهمیت مطالعه این درس چندان برابر بیشتر از گذشته خود شود. به همین دلیل با در نظر گرفتن بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1402 باید برنامه ریزی را برای مطالعه دقیق این درس داشت.

اهمیت درس زمین شناسی

بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1402

دانستن بودجه بندی زمین شناسی کنکور بسیار کمک کننده است تا دانش آموزان بتوانند برای برنامه ریزی دقیق تر و حرفه ای تر عمل کنند و مباحث سوال خیز و پر تکرار کنکور را شناسایی و مشخص کنند.

دانستن تعداد سوالات و مباحث پر تست زمین شناسی ما را راهنمایی میکند تا با استفاده از زمان بندی مناسب و اختصاص دادن زمان شخصی سازی شده به تسلط کامل در سر فصل ها و مباحث اصلی برسیم.

درس زمین شناسی کنکور در دفترچه اختصاصی شماره دو به عنوان آخرین درس قرار دارد. مجموعاً از این درس در کنکور ۲۵ سوال می آید و مدت زمان ۲۰ دقیقه برای پاسخگویی به آن در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به این آمار، برای حل هر تست به طور کلی 48 ثانیه زمان لازم است.

آسان ترین فصل های زمین شناسی کنکور

فصل اول، یکی از پرکاربردترین دروس زمین شناسی می باشد. طراحان سوال در این بخش بیشتر از هر چیزی، به عناصر جغرافیایی و جزئیات مربوط به آن مربوط می شود و بیشتری از هرچیزی به توصیف نقاط محلی و عناصر جغرافیایی مربوط می شود. طراحان سوال در این بخش بیشتر به تحلیل و توصیف مفاهیم و نقاط محلی توجه دارند.

فصل اول نیز از بخش های مهم زمین شناسی در کنکور می باشد. در این فصل سعی کنید به شکل های آن توجه کنید. تمامی مسئله های این فصل با استفاده از نقشه ها و نقاط توجهی مربوط به عناصر جغرافیایی قابل حل می باشند.

برای تسلط بر این مباحث به راحتی می توانید مسلط شوید. کافی است که تمرین کافی برای آن داشته باشید تا بتوانید به سادگی آن را حل کنید. کادرهای آبی رنگ نیز یکی از مهم ترین منابع درس زمین شناسی می باشند و باید به آن توجه کافی داشته باشید.

بهترین روش مطالعه زمین شناسی

بهترین روش مطالعه زمین شناسی کنکور 1402

با توجه به بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی، یکی از مهم ترین موارد کتاب زمین شناسی کنکور، توجه به تصاویر و نکات مهم است.

با توجه به مباحث مهم و نکاتی که به شما کمک می کند تا بهترین وجه بر آن تسلط یابید، باید تلاش کنید تا بر روی آن تسلط لازم را داشته باشید. این موارد از جمله کانی های زمین شناسی که معمولا در کنکور تجربی به آن توجه می شود، هستند.

یادداشت برداری و خلاصه کردن دروس می تواند به شما کمک کند تا مطالب را به خوبی بفهمید، به علاوه اینکه با استفاده از روش جمع بندی کنکور، مشکلاتی که دانش آموزان معمولا در رابطه با فهم این مطالب و نحوه مطالعه آن داشته باشند را نیز حل کنید.

برای قبولی در رشته هایی که زمین شناسی در آنها تاثیرگذار است درصد بالا زدن در این درس می تواند کمک زیادی در بهبود رتبه نهایی شما کند. توصیه میشود برای اطلاعات بیشتر وارد صفحه ی آموزش کنکوری زمین شناسی شوید.

کلاس کنکور زمین شناسی آموزشگاه خواجه نصیر

آموزشگاه خواجه نصیر یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین آموزشگاه های کنکور زمین شناسی است که با تدریس به صورت پایه نکات کنکوری، کارشناسان مجرب و بهترین اساتید، بهره گیری از بهترین روش های آموزشی و بودجه بندی دقیق برای درس زمین شناسی کنکور 1402، ارائه می دهد.

در این آموزشگاه، با توجه به نیاز هر دانشجو، ارائه می شود که به شاگردان این کلاس امکان یادگیری و فهمیدن مباحث درسی را می دهد.

همچنین، این آموزشگاه امکان تشخیص ضعف های دانشجویان و تصحیح آن ها را نیز به آن ها می دهد. در این آموزشگاه، با ارائه تمرینات و مشاوره های شخصی همراه با تدریس به صورت روزانه، دانشجویان برای کنکور زمین شناسی آماده می شوند.

جمع بندی

مطلع شدن از بودجه بندی هر کدام از دروس کنکور تجربی، به شما برای برنامه ریزی هر چه بهتر کمک بیشتری می کند. لذا در این مطلب به بودجه بندی زمین شناسی کنکور 1402 پرداختیم.

تا اینجا امدی نمیخوای یه امتیاز بدی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *