آخرین اخبار کنکور, آموزش آنلاین کنکور

بودجه بندی کنکور 1402

بودجه بندی کنکور 1402

بودجه بندی کنکور به تعداد تست هایی گفته می شود که از هر درس و مبحث های مختلف آن در کنکور سوال طراحی می شود. بودجه بندی کنکور 1402 برای هر یک از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و همینطور علوم انسانی با توجه با متفاوت بودن دروس با یکدیگر تفاوت هایی دارد.

تماس با موسسه خواجه نصیر

مرحله اول کنکور سال 1402 در تیر ماه برگزار شده و در روزهای چهاردهم و پانزدهم این ماه داوطلبان در رشته های خودشان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.در ادامه در مورد بودجه بندی کنکور 1402 در هر یک از سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

برای اطلاع از تاریخ کنکور توصیه میشود وارد صفحه ی تاریخ کنکور 1402 شوید.

بودجه بندی کنکور تجربی

کنکور تجربی یکی از پرتعدادترین رشته های کنکور از لحاظ تعداد داوطلبان است. علت عمده ان هم به حضور سه رشته تاپ پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بازمی گردد. همه ساله تعداد زیادی از داوطلبان به دنبال کسب حدنصاب لازم برای تحصیل در این رشته های محبوب و پردرآمد وارد ماراتون کنکور تجربی میشوند تا استعدادها و توانایی های خود را در این زمینه محک بزنند. درس های اصلی این رشته در کنکور مورد سوال قرار می گیرند عبارتند از:

بودجه بندی کنکور تجربی

درس زیست شناسی شامل 45 سوال تستی

درس فیزیک شامل 30 تست

درس شیمی شامل 35 تست

درس ریاضیات شامل 30 سوال تستی

در لینک بودجه بندی کنکور تجربی شما می توانید تعداد دقیق سوالات برای هر یک از مباحث هر یک از کتاب هایی که در آزمون از آنها سوال آورده می شود را به تفکیک مشاهده کنید. به این شکل شما آمادگی بیشتری برای آزمون خواهید داشت و مفید و باکیفیت به مطالعه می پردازید.

مطالعه بیشتر: بودجه بندی زیست کنکور

بودجه بندی کنکور ریاضی

اگر قصد شرکت در کنکور ریاضی فیزیک را دارید اولین چیزی که به ان احتیاج دارید قطعا بودجه بندی کنکور 1402برای رشته ریاضی است. به این شکل شما می توانید زمان خود را به مطالبی که در کنکور از اهمیت بالاتری برخوردار هستند اختصاص دهید و درصد سوالات بیشتری از آزمون را پاسخگو کنید.

به علاوه اطلاع از بودجه بندی کمک می کند شما وقت تان را بیهوده به مباحثی که در کنکور نمی آیند اختصاص ندهید و مفیدتر و باکیفیت تر مطالعه کنید و تست بزنید. بودجه بندی که برای دروس اصلی رشته ریاضی فیزیک در کنکور سال 1402 ارائه شده به شرح زیر است:

درس فیزیک شامل 35 سوال تستی که همراه با درس شیمی هفتاد و پنج دقیقه زمان برای پاسخگویی آن ارائه شده است.

درس شیمی که تعداد 30 تست از آن در کنکور بوده و همراه با فیزیک هفتاد و پنج دقیقه زمان برای پاسخگویی آن اختصاص داده شده است.

درس ریاضیات که شامل حسابان، ریاضیات گسسته وهندسه بوده و مجموعا 40 تست برای این سه درس در نظر گرفته شده است. هر داوطلب 70 دقیقه زمان برای پاسخگویی انها در اختیار دارد.

اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد بودجه بندی کنکور ریاضی 1402 به دست اورید و ببینید که هر یک از درس ها به تفکیک از چه بخش هایی چه تعداد سوال در آزمون خواهند داشت می توانید از لینک بودجه بندی کنکور ریاضی به این اطلاعات دست پیدا کنید.

برای شرکت در یک کلاس با کیفیت و با اساتید باتجربه توصیه میشود وارد صفحه ی کلاس کنکور شوید.

بودجه بندی کنکور انسانی

در آخرین بخش از بودجه بندی کنکور 1402نوبت به رشته علوم انسانی می رسد. اگر قصد دارید آزمون تان را خیلی خوب داده و حدنصاب های لازم را برای رشته موردنظرتان کسب کنید لازمه اش اطلاع از بودجه بندی دروس و تعداد تست هایی است که از هر درس و برای هر مبحث می آید. در زیر بودجه بندی کنکور انسانی سال 1402 را با هم بررسی میکنیم:

بودجه بندی کنکور انسانی

درس ریاضی شامل 20 تست از کتاب های ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم است.

درس اقتصاد در کنکور انسانی شامل 15 تست است.

درس زبان و ادبیات فارسی که یکی از مهمترین درس های اختصاصی در کنکور انسانی است شامل 30 سول تستی می باشد.

درس تاریخ در کنکور انسانی شامل 13 تست است که از کتاب تاریخ پایه های دهم، یازدهم و دوازهم انتخاب می شوند.

درس عربی تخصصی در این کنکور دارای 20 تست است که به شکل مبحثی از قسمت های مختلف کتاب های عربی این رشته طرح میشوند.

درس جغرافیا در کنکور انسانی 1402 شامل 12 تست است که تمامی کتاب های پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم می بایست فصل به فصل مطالعه شوند.

بودجه بندی درس علم اجتماعی در کنکور انسانی 1402 هم 15 تست را در برمی گیرد که به صورت مساوی 5 سوال از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم است.

درس فلسفه و منطق هم در کل شامل 20 سوال تستی است که به صورت مساوی 10 سوال از درس فلسفه و 10 سوال نیز از درس منطق خواهد بود.

درس روانشناسی در کنکور انسانی هم شامل 15 سوال تستی است.

بیشتر بخوانید: بودجه بندی شیمی کنکور تجربی

اگر به دنبال بودجه بندی کنکور 1402در رشته علوم انسانی آن هم به تفکیک مباحث درسی برای هر کتاب هستید می توانید به لینک بودجه بندی کنکور انسانی مراجعه کنید.

تا اینجا امدی نمیخوای یه امتیاز بدی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *