آموزش آنلاین کنکور

بودجه بندی کنکور ریاضی 1403

بودجه بندی کنکور ریاضی 1403

کنکور آزمونی سراسری در کشور ایران است که هر ساله برگزار شده و راه سنجش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه های مختلف و رتبه بندی کردن آنان است. از میان دسته بندی رشته های کنکور ، کنکور ریاضی نیز هر ساله برگزار شده و برای افرادی که تمایل به رشته های مهندسی دارند ، دارای اهمیت بسیاری است .  این آزمون که مهم ترین آزمون علمی است که در کشور برگزار می شود، روند طرح سوالات یکسانی را هر ساله طی می کند و متقاضیان رشته های برتر در دانشگاه های برتر باید در تمامی دروس ، درصدهای بالایی را کسب کنند .

تماس با موسسه خواجه نصیر.

بودجه بندی کنکور مباحث مهم آزمونی را برای دانش آموزان آشکار کرده و می توانند مباحث مهم را از مباحثی که اهمیت چندانی در کنکور ندارند، شناسایی کنند.به عبارت دیگر آگاهی از مباحث مهم و حذفیات آزمون سراسری ریاضی 1403 تنها از طریق بودجه بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش امکان پذیر است .  همچنین می توانند با آگاهی کامل نسبت به بودجه بندی کنکور ریاضی 1403، همراه با یک برنامه ریزی آگاهانه و تلاش متناسب با هدف خود، وارد دانشگاه دلخواه خود شده و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

در کلاس کنکور آنلاین شما بدون اینکه در مکان تدریس استاد، در کنار باقی دانش آموزان حضور داشته باشید، آموزش می بینید و معمولا هزینه ای را که هم پرداخت میکنید نسبت به کلاس حضوری کمتر است و فقط یک وسیله هوشمند مثل لپ تاپ، گوشی هوشمند، یا تبلت و یک اینترنت پرسرعت احتیاج دارید. توصیه میشود حتما وارد صفحه ی کلاس آنلاین کنکور شوید.

بودجه بندی سوالات کنکور ریاضی 1403

از سال 1402 طرح دو مرحله ای شدن کنکور برای کاهش استرس و فشار ذهنی به متقاضیان برای جمع بندی دروس عمومی و اختصاصی با حجم زیاد تصویب شد. این طرح برای داوطلبان کنکور 1403 نیز اعمال خواهد شد. طبق این طرح دروس عمومی بر اساس سوابق تحصیلی متقاضی سنجیده خواهد شد و بودجه بندی اصلی ارائه شده در این مطلب، تنها بودجه بندی کنکور ریاضی 1403 برای دروس اختصاصی است. دروس اختصاصی در دو دفترچه به متقاضیان داده می شود که در دفترچه اول سوالات دروس ریاضی  و در دفترچه دوم سوالات دروس شیمی و فیزیک تنظیم شده است  .

در کنکور ریاضی 1403 مجموعا 105 سوال طراحی خواهد شد و زمان پاسخگویی به این سوالات حدودا 145 دقیقه خواهد بود. از 105 سوال کنکور ریاصی 1403، چهل سوال به مهم ترین درس این کنکور، یعنی درس ریاضی اختصاص دارد.  زمان پاسخگویی به سوالات ریاضی ، 70 دقیقه می باشد

در بخش سوالات ریاضی مباحث مهمی بیان می شود که داشتن تسلط کافی بر روی این مطلب می تواند میزان قبولی شما را در آزمون افزایش دهد. این مباحث عبارتند از : مشتق  ، کاربرد مشتق ، حد و پیوستگی ، حد نامتناهی و حد در بی نهایت ، تابع نمایی و لگاریتمی ، تابع ، معادله و نامعادله  ، مثلثات ، توان های گویا  عبارت های جبری و مثلثات

سوالات مربوط به درس گسسته و هندسه نیز در کنار همین سوالات محسوب شده و عبارتند از : قضیه تالس و تشابه ، چند ضلعی ها ، تجسم فضایی ، دایره ، تبدیل های هندسی ، روابط طولی در مثلث ، ماتریس ، مقاطع مخروطی ، بردار ها ، مبانی ریاضیات ، احتمال ، آمار توصیفی ، نظریه اعداد ، گراف و ترکیبات

دفترچه دوم کنکور نیز که شامل سوالات دروس فیزیک و شیمی است ، پس از اتمام زمان اختصاص داده شده به دفترچه سوالات ریاضی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت .

بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی

بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی

درس فیزیک در کنکور  با 35 تست مطرح می شود و معمولا دارای دفترچه مشترک با درس شیمی است. به این دو درس مجموعا 75 دقیقه فرصت برای پاسخگویی به سوالات اختصاص داده شده است . بودجه بندی فیزیک کنکور ریاضی 1403 در سه گروه فیزیک دهم ریاضی ، فیزیک یازدهم ریاضی و فیزیک دوازدهم ریاضی تقسیم می شود. برای درس فیزیک دهم ریاضی از مباحث کار توان انرژی ، ویژگی فیزیکی مواد ، دما و گرما و قانون گازها و از مبحث ترمودینامیک سوالات طرح می شود.

از دیگر مباحث فیزیک دهم ریاضی ، مبحث اندازه گیری و چگالی است که احتمال طرح سوال از آن بسیار پایین می باشد. برای درس فیزیک یازدهم از مباحث الکتریسیته ساکن ، جریان الکتریکی ، مغناطیس و القا سوال طرح شده و از فیزیک دوازدهم ریاضی مباحثی مانند حرکت بر خط راست ، دینامیک و حرکت دایره ای ، نوسان و موج ، برهم کنش موج ، فیزیک اتمی و فیزیک هسته ای حائز اهمیت است.

همانطور که از اسم کلاس کنکور مشخص است مربوط به آزمون سراسری کنکور میباشد و یکی از عوامل موفقیت در کنکور به شمار می‌آید. توصیه میشود برای شرکت در یک کلاس باکیفت وارد صفحه ی کلاس کنکور شوید.

بودجه بندی شیمی کنکور ریاضی

درس شیمی در کنکور ریاضی 1403 مجموعا با 30 تست مورد ارزیابی قرار می گیرد. بودجه بندی شیمی کنکور ریاضی شامل مباحث مهمی شامل آرایش الکترونی و جدول تناوبی ، شیمی آلی ، سیستیک ، نام گذاری و فرمول نویسی و ساختار لوویس ، ترمو شیمی ، تعادل ، جامدهای بلوری ، استوکیومتری و واکنش ها ، اسید و باز ، الکتروشیمی ، محلول ها و خواص فلزی و نافلزی می شود.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله بیان شد ، آگاهی داشتن نسبت به بودجه بندی کنکور ریاضی 1403 برای شرکت در این آزمون بسیار مهم است . با داشتن یک برنامه ریزی صحیح و مطالعه تحت نظر یک مشاور تحصیلی متخصص و دارای تجربه بالا می توان روش مطالعه هر درس را طبق بودجه بندی بیان شده یاد گرفت و با مطالعه دقیق ، نتیجه مطلوبی را از شرکت در این ازمون بسیار مهم کسب نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *